Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

Lugn helg

Av Therese Bergqvist - 19 oktober 2008 14:53

Har varit så jäkla trött nu i helgen så det har inte blivit mycket till träning, några långpromenader dock. Idag lyft Froddie för första gången på benet när han kissade imorse, lillen börjar bli stor... tror han blev lite förvånad själv för han stod å bara tittade på benet medans han pinka hi hi. Men det vara bara ett lyft sedan har han tjej kissat resten av dagen :-).

Nästa helg ska vi upp till Tessan i Enköping å busa med Izor och Tyra. Jag ska visa Tessan hur man lägger spår och vi ska spåra med rådjursklöv spännande att se va Fräckis tycker om det, Groy har ju spårat rådjursklöv tidigare så han blir nog bara lycklig :). Helgen efter det så hoppas jag att jag hinner ner till Örebro till Froddies uppfödare för en liten träningsträff på lördagen och på söndag så är det valpkurs igen, det var uppehåll nu ihelgen för det var så många som skulle ställa ut i dag... jag funderade på att ställa lillen men han är ju inte friserad som han ska så vi får prova någon annan gång, hoppas att vi hinner innan lillen ska testas till tull osv :-(. Det är inte så många månader kvar innan det är dax :-(.. man har ju fäst sig vid den lilla skrutten. Näe måste ta fram dammsugaren en sväng och snygga till lite här hemma :-)


Hoppas all haft en bra helg!


Tjo hej 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergqvist - 24 februari 2009 21:18

Hallojsan, det va ett tag sedan jag uppdaterade här. Men har haft fullt upp med hundar, hästar och pluggande. Kommer inte ihåg om jag skrivit att det flyttat hit en häst som heter Brolle, ett varmblod på snart 7 år. Hjälper till med honom varannan da...

Av Therese Bergqvist - 4 januari 2009 10:41

Vintern har äntligen kommit till Nyköping, så skönt förutom att lillen VERKLIGEN behöver trimmas nu eftersom han får massa snöbollar på och under tassarna. Men på fredag är det dax och då ska han bli stylad och snygg igen :). Hade jätte trevligt igår...

Av Therese Bergqvist - 3 januari 2009 12:25

Jo faktiskt så snöar det idag :), äntligen så blir det lite ljusare på kvällarna. Hundarna har varit ute hela förmiddagen, först gick vi en prommis på 1 timme sen frukost sen ut igen och fixa i stallet... hundarna sprang runt på gården och busade med...

Av Therese Bergqvist - 2 januari 2009 20:21

är vad jag har just nu, de har busat i princip hela dagen... Maja grann tjejen på 10 år och hennes kompis har varit här och busat med hundarna, vi tog även en prommis tillsammans och tjejerna sprang och gömde sig så hundarna fick leta efter dem ett p...

Av Therese Bergqvist - 1 januari 2009 11:32

Jaha  då var det 2009 då, hoppas det här året blir ett bra år med mycket skoj, hundträning och förhoppningsvis tävling också :).   Hundarna och jag var hos mamma och käkade på kvällen, men vid halv nio åkte jag hem för grannarna hade redan börjat smä...

Ovido - Quiz & Flashcards