Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Men se det snöar men se det snöar INTE !!

Av Therese Bergqvist - 20 december 2008 15:37

Fy va less jag är på detta regnande!!!


Så typiskt att bli sjuk när julen närmar sig med storm steg :(... hundarna har bara fått springa å härja i skogen för har varit för krasslig för att träna ordenligt.. men förra helgen va vi ute m Irene, Farah & Dixie och la spår med rådjursklöv. Skojar ni det va lyckat eller :)... alla hundarna tycket att det var kul å spännande. Det var ju Froddies första klöv och i början av spåret så kröp han fram *fniss* men efter ett par meter så tuffade han till sig. Groy har ju spårat med klöv tidigare och tyckte förståss att det var jätte kul.


Den ända som inte riktigt hittade klöven var lilla Dixie, men hon bar den stolt tillbaka till bilen iaf :-). Farah tyckte att det var super kul och spårade jätte duktigt.


Hundarna röjer här hemma och undrar när jag ska bli frisk igen... kan säga att dom inte är dom ända. Skulle vara så skönt att få sova ordentligt har knappt sovit på 3 nätter då det är tjuv tjockt i näsan å så fort jag lägger mig ner så blir det nästan andnöd. Så himmla jobbigt. Tyvärr så hinner inte Froddie bli jul fin då jag inte tänkte på att boka trimtid i tid hi hi det rimma. Så han får se ut som han gör fram tills den 9 jan då jag fick en tid... har försökt klippa själv men fy tusan vad fult det blev.. har ju inte gått någon kurs i trimmning så vet inte vad man ska tänka på.


Näe ska ta å fixa lite varmt vatten med honung så min hals får lite uppvärmning. Sen blir det nog soffan och några korta promenader resten av kvällen och hoppas på en friskare dag imorgon!


En något korthårigare Friddie :-) och en alltid vacker Groy





Hej svejs

 
 
Johanna

Johanna

23 december 2008 20:06

Ett varmt tack för allt ditt stöd Tessan! Du är vekligen en vän i nöd och lust :-) Synd att vi bor så långt ifrån varann...tänk om vi kunde träna ihop, gå promenader, sitta och surra på småtimmarna istället för att ha telefon och datakommunikation. Men hellre det än inget alls!

Hittade inte din mailadress, hade tänkt skicka dig ett julkort :-/

Önskar dig och hundarna en riktigt GOD JUL!

Bamsekram

http://www.krokanden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergqvist - 24 februari 2009 21:18

Hallojsan, det va ett tag sedan jag uppdaterade här. Men har haft fullt upp med hundar, hästar och pluggande. Kommer inte ihåg om jag skrivit att det flyttat hit en häst som heter Brolle, ett varmblod på snart 7 år. Hjälper till med honom varannan da...

Av Therese Bergqvist - 4 januari 2009 10:41

Vintern har äntligen kommit till Nyköping, så skönt förutom att lillen VERKLIGEN behöver trimmas nu eftersom han får massa snöbollar på och under tassarna. Men på fredag är det dax och då ska han bli stylad och snygg igen :). Hade jätte trevligt igår...

Av Therese Bergqvist - 3 januari 2009 12:25

Jo faktiskt så snöar det idag :), äntligen så blir det lite ljusare på kvällarna. Hundarna har varit ute hela förmiddagen, först gick vi en prommis på 1 timme sen frukost sen ut igen och fixa i stallet... hundarna sprang runt på gården och busade med...

Av Therese Bergqvist - 2 januari 2009 20:21

är vad jag har just nu, de har busat i princip hela dagen... Maja grann tjejen på 10 år och hennes kompis har varit här och busat med hundarna, vi tog även en prommis tillsammans och tjejerna sprang och gömde sig så hundarna fick leta efter dem ett p...

Av Therese Bergqvist - 1 januari 2009 11:32

Jaha  då var det 2009 då, hoppas det här året blir ett bra år med mycket skoj, hundträning och förhoppningsvis tävling också :).   Hundarna och jag var hos mamma och käkade på kvällen, men vid halv nio åkte jag hem för grannarna hade redan börjat smä...

Ovido - Quiz & Flashcards