Alla inlägg under december 2008

Av Therese Bergqvist - 30 december 2008 15:50

har jag befunnit mig både idag och igår. Tjejerna som har hästarna här i stallet ligger sjuka och de frågade om jag hade lust att rida hästarna. Så jag och min kompis Irene red ut en sväng igår på de mysiga vägar/stigarna som finns här ute på landet :). Idag fick jag rida pollarna själv men inte gjorde det nått, fast det är klart att det är roligare om man är två!


Hundarna va med ute istallet medans jag mockade och fixade hästarnas mat och det var så duktiga och hjälpte matte att lägga in nytt torv i boxarna :). Torven hade frusit så det var svårt att få isär men med hjälp av hundklor och tänder så kirra vi boxarna i ett kick *fniss*. Efter ridturerna tog jag hundarna till skogen och gjorde lite godis sök uppför ett brant berg, det var kämpigt men Groy älskar verkilgen att söka... tror jag ska börja lite mer seriöst med honom faktiskt, vet att det finns ett gäng aktiva på klubben som kör sök man kanske ska höra om man får vara med.

Nu ligger det två trötta hundar i soffan och på golvet och jag slappar framför tv:n och tittar på Peter Pan på 2:an. Kom på nu att jag skulle ju tagit kort på hästar och hundar idag men kan kanske knäppa några kort på hästarna när jag tar in dem ikväll, å är hundarna snälla så får dom också vara med på ett hörn :).


Nu ska jag softa innan det är dax för nästa hundpromis och middag till hästarna.


Hadé

Av Therese Bergqvist - 20 december 2008 15:37

Fy va less jag är på detta regnande!!!


Så typiskt att bli sjuk när julen närmar sig med storm steg :(... hundarna har bara fått springa å härja i skogen för har varit för krasslig för att träna ordenligt.. men förra helgen va vi ute m Irene, Farah & Dixie och la spår med rådjursklöv. Skojar ni det va lyckat eller :)... alla hundarna tycket att det var kul å spännande. Det var ju Froddies första klöv och i början av spåret så kröp han fram *fniss* men efter ett par meter så tuffade han till sig. Groy har ju spårat med klöv tidigare och tyckte förståss att det var jätte kul.


Den ända som inte riktigt hittade klöven var lilla Dixie, men hon bar den stolt tillbaka till bilen iaf :-). Farah tyckte att det var super kul och spårade jätte duktigt.


Hundarna röjer här hemma och undrar när jag ska bli frisk igen... kan säga att dom inte är dom ända. Skulle vara så skönt att få sova ordentligt har knappt sovit på 3 nätter då det är tjuv tjockt i näsan å så fort jag lägger mig ner så blir det nästan andnöd. Så himmla jobbigt. Tyvärr så hinner inte Froddie bli jul fin då jag inte tänkte på att boka trimtid i tid hi hi det rimma. Så han får se ut som han gör fram tills den 9 jan då jag fick en tid... har försökt klippa själv men fy tusan vad fult det blev.. har ju inte gått någon kurs i trimmning så vet inte vad man ska tänka på.


Näe ska ta å fixa lite varmt vatten med honung så min hals får lite uppvärmning. Sen blir det nog soffan och några korta promenader resten av kvällen och hoppas på en friskare dag imorgon!


En något korthårigare Friddie :-) och en alltid vacker Groy





Hej svejs

Av Therese Bergqvist - 12 december 2008 17:56

Ibland tvingas man att ta svåra beslut, en kompis till mig som har en helt underbar Rottweiler tik på 9 månader som har en spricka i hasen på höger bakben. Hon har under ca 8 veckor gått m gips och fått restriktioner om korta promenader och att hon ska hållas så lugn som möjligt.... lätt med en busig valp. Hur som har de varit ett antal gånger till Strömsholm för att få rätsida på hur dom ska fortsätta.... det är nämligen så att sprickan vägrar läka ihop, den ligger rätt... men ingen läkning......... Prognosen ser dyster ut för lilla fröken, men veterinärerna kämpar på och förhoppningsvis hittar de något sätt som kan hjälpa henne. Men att som ägare stå inför att kanske ta bort en annars frisk och sund valp är ett hårt slag och jag avundas dem inte... hon var oerhört efterlängtad och genom tänkt innan hon ens fanns till och nu kanske hon inte ens får vara kvar i jordelivet innan hon fyllt 1år... hur orättvist är det inte!


Är hon inte vacker..lilla hjärtat








 

Av Therese Bergqvist - 8 december 2008 19:57

Är så himmla trött på det här vädret jag vill ha SNÖ!!!! i alla fall minus grader så grusvägen fryser... måsta dammsuga och tvätta golv varje dag eftersom det är blött och geggigt. Känns så tråkigt med ännu än snö fri jul,men har pyntat här hemma nu så man kanske får lite julstäming. Hundarna har inte fått göra så mycket den senaste veckan, har tappat lite insperation och eftersom det blir mörkt så tidigt så hinns det inte med att lägga spår eller göra något upplet. Men idag lärde jag Froddie hur man kan leta godis inne, å naturligtvis så hjälpte Groy gladeligen till att demonstrera :-). Hade egentligen tänkt lägga spår i helgen men det SPÖ regnade så det blev lite stadspromenad istället... inte lika roligt tyckte grabbarna. Näe ska ta och dammsuga lite dåra.


Hadé

Ovido - Quiz & Flashcards