Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Svåra beslut...

Av Therese Bergqvist - 12 december 2008 17:56

Ibland tvingas man att ta svåra beslut, en kompis till mig som har en helt underbar Rottweiler tik på 9 månader som har en spricka i hasen på höger bakben. Hon har under ca 8 veckor gått m gips och fått restriktioner om korta promenader och att hon ska hållas så lugn som möjligt.... lätt med en busig valp. Hur som har de varit ett antal gånger till Strömsholm för att få rätsida på hur dom ska fortsätta.... det är nämligen så att sprickan vägrar läka ihop, den ligger rätt... men ingen läkning......... Prognosen ser dyster ut för lilla fröken, men veterinärerna kämpar på och förhoppningsvis hittar de något sätt som kan hjälpa henne. Men att som ägare stå inför att kanske ta bort en annars frisk och sund valp är ett hårt slag och jag avundas dem inte... hon var oerhört efterlängtad och genom tänkt innan hon ens fanns till och nu kanske hon inte ens får vara kvar i jordelivet innan hon fyllt 1år... hur orättvist är det inte!


Är hon inte vacker..lilla hjärtat








 

 
 
Johanna

Johanna

13 december 2008 20:02

Hej!
Tack för ditt stöd! Tyvärr vimlar det av idioter både utanför och inne i cybern :-(

Usch vad mycket elände det händer överallt! Groyan skada, lilla rottisen, mina hundar och totton.... Neverending story?!

Stor kram till dig på Luciadagen!

http://www.krokanden.se

 
Johanna

Johanna

13 december 2008 20:04

Halloj (igen)!
örvirrad som jag är har jag lämnat min kommentar på en helt annan dag.... Förvånad???? Jaja du får leka detektiv och söka efter mitt inlägg *hihi*

Kramen

http://www.krokanden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergqvist - 24 februari 2009 21:18

Hallojsan, det va ett tag sedan jag uppdaterade här. Men har haft fullt upp med hundar, hästar och pluggande. Kommer inte ihåg om jag skrivit att det flyttat hit en häst som heter Brolle, ett varmblod på snart 7 år. Hjälper till med honom varannan da...

Av Therese Bergqvist - 4 januari 2009 10:41

Vintern har äntligen kommit till Nyköping, så skönt förutom att lillen VERKLIGEN behöver trimmas nu eftersom han får massa snöbollar på och under tassarna. Men på fredag är det dax och då ska han bli stylad och snygg igen :). Hade jätte trevligt igår...

Av Therese Bergqvist - 3 januari 2009 12:25

Jo faktiskt så snöar det idag :), äntligen så blir det lite ljusare på kvällarna. Hundarna har varit ute hela förmiddagen, först gick vi en prommis på 1 timme sen frukost sen ut igen och fixa i stallet... hundarna sprang runt på gården och busade med...

Av Therese Bergqvist - 2 januari 2009 20:21

är vad jag har just nu, de har busat i princip hela dagen... Maja grann tjejen på 10 år och hennes kompis har varit här och busat med hundarna, vi tog även en prommis tillsammans och tjejerna sprang och gömde sig så hundarna fick leta efter dem ett p...

Av Therese Bergqvist - 1 januari 2009 11:32

Jaha  då var det 2009 då, hoppas det här året blir ett bra år med mycket skoj, hundträning och förhoppningsvis tävling också :).   Hundarna och jag var hos mamma och käkade på kvällen, men vid halv nio åkte jag hem för grannarna hade redan börjat smä...

Ovido - Quiz & Flashcards