Direktlänk till inlägg 1 november 2008

Förkylning på g :-(

Av Therese Bergqvist - 1 november 2008 21:46

Ha ha, med hjälp av Johanna har jag nu kunnat lägga in text mellan bilderna på inlägget Mysig helg. Det va inte så svårt som det verkade... tack så mycket vännen för hjälpen.

Idag har det varit en super trevlig dag med SOOOLLLL hela dagen. Mitt på dagen gick vi en lång sväng och va ute i 2,5/h vi gick och rumlade lite hur som helst iskogen och busade, tränade inkallning med lillen, han har börjat få gå lite mer lös nu för han skötte sig så himmla bra när vi va i Enköping och han skötte sig även idag. Känns som han har kommit in i en lugn period just nu och tar till sig saker lika snabbt som innan trotset kom :-).


Annars har det varit en lugn dag, känner att en förkylning är på g... inte så konstigt egentligen eftersom jag jobbat på dagis i veckan och alla ungar va snoriga och hostiga. Imorgon är det i alla fall valpkurs dax tror att det bara är 1 gång kvar sedan är den slut :-(, lite tråkigt tycker jag. Kanske åker en sväng till mamma imorgon efter kursen och går en promenad med hundarna där. Men det beror lite på väder, mina tv-kanaler har sagt upp sig så jag har bara kunnat kolla på dvd:n och vanliga videon, så jag har inte sett något väder för helgen så det får bli en överraskning imorgon :-). Näe ska ta och gå en sväng med pojkarna och sen knoppa in känner mig lite trötter...


Hoppas alla har en trevlig helg!


Tjho hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergqvist - 24 februari 2009 21:18

Hallojsan, det va ett tag sedan jag uppdaterade här. Men har haft fullt upp med hundar, hästar och pluggande. Kommer inte ihåg om jag skrivit att det flyttat hit en häst som heter Brolle, ett varmblod på snart 7 år. Hjälper till med honom varannan da...

Av Therese Bergqvist - 4 januari 2009 10:41

Vintern har äntligen kommit till Nyköping, så skönt förutom att lillen VERKLIGEN behöver trimmas nu eftersom han får massa snöbollar på och under tassarna. Men på fredag är det dax och då ska han bli stylad och snygg igen :). Hade jätte trevligt igår...

Av Therese Bergqvist - 3 januari 2009 12:25

Jo faktiskt så snöar det idag :), äntligen så blir det lite ljusare på kvällarna. Hundarna har varit ute hela förmiddagen, först gick vi en prommis på 1 timme sen frukost sen ut igen och fixa i stallet... hundarna sprang runt på gården och busade med...

Av Therese Bergqvist - 2 januari 2009 20:21

är vad jag har just nu, de har busat i princip hela dagen... Maja grann tjejen på 10 år och hennes kompis har varit här och busat med hundarna, vi tog även en prommis tillsammans och tjejerna sprang och gömde sig så hundarna fick leta efter dem ett p...

Av Therese Bergqvist - 1 januari 2009 11:32

Jaha  då var det 2009 då, hoppas det här året blir ett bra år med mycket skoj, hundträning och förhoppningsvis tävling också :).   Hundarna och jag var hos mamma och käkade på kvällen, men vid halv nio åkte jag hem för grannarna hade redan börjat smä...

Ovido - Quiz & Flashcards