Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Mysig helg

Av Therese Bergqvist - 27 oktober 2008 17:17

I helgen har jag, Froddie och Groy varit i Enköping och hälsat på Tessan, Izor & Tyra. Vi hade en super trevlig helg med många långpromenader, bus och aktiviteter. Tyvärr gjorde Groy illa sig i ett bakben vet inte riktigt vad som hände för hundarna va ute på tomten medans jag packade ihop och när jag skulle gå till bilen och så haltade han väldigt illa.... Vet inte om han och Tyra röjde tillsammans eller vad som hände... Så nu får han vila ett par dagar så hoppas jag att det går över, annars får det bli ett veterinär besök.


Tycker att det är lite jobbigt då vi får åka upp till Stockholm för att få tag på en bra veterinär.... Smådjurs kliniken här i stan duger bra för vaccination och enklare grejor, men om det är något allvarligt så åker jag till Södra djursjukhuset... dom är skit bra och dom lyssnar på vad man säger. I alla fall här kommer några bilder på hundarna från helgen :-).


Froddie & Groy

 Grabbarna grus i Enköping, visst har Froddie blivit stor :-)

 Pojkarna

 Tyra ville inte va med på bild så det blev en grabb bild :-)


gänget

Lite suddig bild men hela gänget är med :-), Groy tittar på sin kärlek hi hi


Det har i alla fall varit en super helg och det är så roligt att alla hundarna fungerar så bra tillsammans trots att det va tre killar och en tjej, hon är visserligen kastrerad men tjej som tjej.... tycker Groy iaf  *fniss*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergqvist - 24 februari 2009 21:18

Hallojsan, det va ett tag sedan jag uppdaterade här. Men har haft fullt upp med hundar, hästar och pluggande. Kommer inte ihåg om jag skrivit att det flyttat hit en häst som heter Brolle, ett varmblod på snart 7 år. Hjälper till med honom varannan da...

Av Therese Bergqvist - 4 januari 2009 10:41

Vintern har äntligen kommit till Nyköping, så skönt förutom att lillen VERKLIGEN behöver trimmas nu eftersom han får massa snöbollar på och under tassarna. Men på fredag är det dax och då ska han bli stylad och snygg igen :). Hade jätte trevligt igår...

Av Therese Bergqvist - 3 januari 2009 12:25

Jo faktiskt så snöar det idag :), äntligen så blir det lite ljusare på kvällarna. Hundarna har varit ute hela förmiddagen, först gick vi en prommis på 1 timme sen frukost sen ut igen och fixa i stallet... hundarna sprang runt på gården och busade med...

Av Therese Bergqvist - 2 januari 2009 20:21

är vad jag har just nu, de har busat i princip hela dagen... Maja grann tjejen på 10 år och hennes kompis har varit här och busat med hundarna, vi tog även en prommis tillsammans och tjejerna sprang och gömde sig så hundarna fick leta efter dem ett p...

Av Therese Bergqvist - 1 januari 2009 11:32

Jaha  då var det 2009 då, hoppas det här året blir ett bra år med mycket skoj, hundträning och förhoppningsvis tävling också :).   Hundarna och jag var hos mamma och käkade på kvällen, men vid halv nio åkte jag hem för grannarna hade redan börjat smä...

Ovido - Quiz & Flashcards