Direktlänk till inlägg 30 december 2008

På hästryggen

Av Therese Bergqvist - 30 december 2008 15:50

har jag befunnit mig både idag och igår. Tjejerna som har hästarna här i stallet ligger sjuka och de frågade om jag hade lust att rida hästarna. Så jag och min kompis Irene red ut en sväng igår på de mysiga vägar/stigarna som finns här ute på landet :). Idag fick jag rida pollarna själv men inte gjorde det nått, fast det är klart att det är roligare om man är två!


Hundarna va med ute istallet medans jag mockade och fixade hästarnas mat och det var så duktiga och hjälpte matte att lägga in nytt torv i boxarna :). Torven hade frusit så det var svårt att få isär men med hjälp av hundklor och tänder så kirra vi boxarna i ett kick *fniss*. Efter ridturerna tog jag hundarna till skogen och gjorde lite godis sök uppför ett brant berg, det var kämpigt men Groy älskar verkilgen att söka... tror jag ska börja lite mer seriöst med honom faktiskt, vet att det finns ett gäng aktiva på klubben som kör sök man kanske ska höra om man får vara med.

Nu ligger det två trötta hundar i soffan och på golvet och jag slappar framför tv:n och tittar på Peter Pan på 2:an. Kom på nu att jag skulle ju tagit kort på hästar och hundar idag men kan kanske knäppa några kort på hästarna när jag tar in dem ikväll, å är hundarna snälla så får dom också vara med på ett hörn :).


Nu ska jag softa innan det är dax för nästa hundpromis och middag till hästarna.


Hadé

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergqvist - 24 februari 2009 21:18

Hallojsan, det va ett tag sedan jag uppdaterade här. Men har haft fullt upp med hundar, hästar och pluggande. Kommer inte ihåg om jag skrivit att det flyttat hit en häst som heter Brolle, ett varmblod på snart 7 år. Hjälper till med honom varannan da...

Av Therese Bergqvist - 4 januari 2009 10:41

Vintern har äntligen kommit till Nyköping, så skönt förutom att lillen VERKLIGEN behöver trimmas nu eftersom han får massa snöbollar på och under tassarna. Men på fredag är det dax och då ska han bli stylad och snygg igen :). Hade jätte trevligt igår...

Av Therese Bergqvist - 3 januari 2009 12:25

Jo faktiskt så snöar det idag :), äntligen så blir det lite ljusare på kvällarna. Hundarna har varit ute hela förmiddagen, först gick vi en prommis på 1 timme sen frukost sen ut igen och fixa i stallet... hundarna sprang runt på gården och busade med...

Av Therese Bergqvist - 2 januari 2009 20:21

är vad jag har just nu, de har busat i princip hela dagen... Maja grann tjejen på 10 år och hennes kompis har varit här och busat med hundarna, vi tog även en prommis tillsammans och tjejerna sprang och gömde sig så hundarna fick leta efter dem ett p...

Av Therese Bergqvist - 1 januari 2009 11:32

Jaha  då var det 2009 då, hoppas det här året blir ett bra år med mycket skoj, hundträning och förhoppningsvis tävling också :).   Hundarna och jag var hos mamma och käkade på kvällen, men vid halv nio åkte jag hem för grannarna hade redan börjat smä...

Ovido - Quiz & Flashcards